Tervetuloa Tehtaanpuiston yläasteen omaan blogiin! Täällä seuraillaan koulumme arkea ja vähän juhlaakin Itä-Helsingissä, Vuosaaressa.

tiistai 13. elokuuta 2013

9A luokan Berliinin matka

Matka kesti neljä päivää ja jokaisella päivällä oli omat ohjelmansa.

23.4 tiistaina oli lähtö kohti Berliiniä, lento lähti Helsinki-Vantaan lentokentältä kello 06.40 Berliiniin. Lento kesti pari tuntia ja lennon saavuttua kävimme noutamassa laukut ja siitä lähdimme kohti hostellia. Rankan bussi- ja metromatkan jälkeen saavuimme vihdoin hostellille, jonne heitimme laukkumme ja lähdimme siitä suoraan ihailemaan vieressä olevaa mielenkiintoista Pohjois-Korean suurlähetystön rakennusta, sen jälkeen suuntasimme etsimään ruokapaikkaa. Löysimme kivan pienen ravintolan turkkilaisalueelta.

Ruokailun jälkeen lähdimme kiertelemään ja ihailemaan paikkoja. Matkalla ehdimme myös käväisemään paikallisessa Yaam chillaus paikassa, josta löytyi mm. skeittiparkki, baaritiski jossa myytiin kylmiä virvoitusjuomia, tanssilattia, rantahiekkaa, aurinkotuoleja ja jalkapallokenttä. Yaamin jälkeen siirryimme Berliinin muurin luo. Tämän jälkeen otimme metron hostellia päin ja vastaanotimme huoneet pitkän odotuksen jälkeen. Huoneiden vastaanoton jälkeen lähdimme tutustumaan Alexanderplatzin kauppakeskukseen. Illalla kävimme yhdessä Fernsehturmissa eli TV-tornissa.

Upea taideteos rakennuksen kyljessä matkanvarrella.

Maistoimme paikallisia virvoitusjuomia samalla kun ihailimme YAAMia.

Kävimme myös ihailemassa paikallista kuuluisaa nähtävyyttä Berliinin muuria.